In the summer of 1981, Bob Haro and fellow Haro Trick team member Bob Morales set out on a three-month tour of the United States to promote BMX Freestyle to the youth of America. They travelled in a new Dodge truck, decorated in the Haro team colors and covered almost 18,000 miles over the period. During the long days and nights on the road, Haro shared with Morales his vision and desire to create a dedicated frame and fork combination specifically for the future development of Freestyle riding. The frame would be marketed and sold as a Haro product, and on his return to California, Haro pitched the idea to his frame sponsor, Torker BMX.
A deal was struck and a period of prototyping and refinement began, with Haro, Morales and a young headline maker named Eddie Fiola all testing the frame at skate parks south of Los Angeles. The finished design entered full production at the Torker facility in Fullerton, California in the summer of 1982, and would mark one of the most important moments in the history of Freestyle BMX.
To celebrate the 30th year anniversary of the Haro Freestyler, Haro Bikes has reproduced a limited number of First Generation frame and fork sets for sale to collectors and enthusiasts. The frames have been produced entirely in the United States; using U.S Made 4130 chromoly tubing, and referencing the original Torker produced blue print for authenticity and historical accuracy.
A deal was struck and a period of prototyping and refinement began, with Haro, Morales and a young headline maker named Eddie Fiola all testing the frame at skate parks south of Los Angeles. The finished design entered full production at the Torker facility in Fullerton, California in the summer of 1982, and would mark one of the most important moments in the history of Freestyle BMX.
To celebrate the 30th year anniversary of the Haro Freestyler, Haro Bikes has reproduced a limited number of First Generation frame and fork sets for sale to collectors and enthusiasts. The frames have been produced entirely in the United States; using U.S Made 4130 chromoly tubing, and referencing the original Torker produced blue print for authenticity and historical accuracy.
En el verano de 1981, Bob Haro Haro y su compañero de equipo Bob Morales emprendieron una gira de tres meses por los Estados Unidos para promover el BMX Freestyle a la juventud. Viajaban en un nuevo camión Dodge, decorado con los colores del equipo Haro y cubriendo casi 18.000 millas durante ese período. Durante los largos días y noches en la carretera, Haro y Morales compartiron su visión y su deseo de crear un cuadro de bicicleta y la combinación de tijera (Horquilla o Tenedor) específicamente para el desarrollo futuro de freestyle. Se comercializaría como un producto de Haro, y a su regreso a California, Haro presentó la idea a su patrocinador de cuadro, Torker BMX.
Llegaron a un acuerdo y comenzó un período de creación de prototipos y refinamiento, con Haro, Morales y un joven llamado Eddie Fiola probaron los cuadros en parques de skate en el sur de Los Angeles. El diseño final entró en plena producción en la planta de Torker en Fullerton, California en el verano de 1982, y marcaría uno de los momentos más importantes en la historia del BMX Freestyle.
Para celebrar el aniversario número 30 de la Haro Freestyler Haro Bikes ha reproducido un número limitado de cuadros de primera y en conjunto con su horquilla para la venta a coleccionistas y aficionados. Los cuadros se han producido enteramente en los Estados Unidos, usando tubería chromoly 4130, y este hace referencia a la Torker original producida como proyecto original para que tenga la autenticidad y la exactitud histórica.
Llegaron a un acuerdo y comenzó un período de creación de prototipos y refinamiento, con Haro, Morales y un joven llamado Eddie Fiola probaron los cuadros en parques de skate en el sur de Los Angeles. El diseño final entró en plena producción en la planta de Torker en Fullerton, California en el verano de 1982, y marcaría uno de los momentos más importantes en la historia del BMX Freestyle.
Para celebrar el aniversario número 30 de la Haro Freestyler Haro Bikes ha reproducido un número limitado de cuadros de primera y en conjunto con su horquilla para la venta a coleccionistas y aficionados. Los cuadros se han producido enteramente en los Estados Unidos, usando tubería chromoly 4130, y este hace referencia a la Torker original producida como proyecto original para que tenga la autenticidad y la exactitud histórica.
Frame and fork specification
Specification
Specification
- Manufactured by True Torch in Santa Ana, California, USA.
- Manufactured entirely from 4130 chromoly steel tubing.
- Chrome plated in Garden Grove, California.
- Screen printed decals color matched and art worked from an archived original set.
- Authentic knurling to rear dropouts.
- Manufactured using the original Torker produced technical blue print.
- Unique serial number format: HB (Haro Bikes) - TT (True Torch) - 001 - 300 (Production Sequence) - AF (Anniversary Freestyler)
More info: Haro Bikes
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